poz kamień

POZ – Podstawowa Opieka Zdrowotna

Poradnie POZ

W ramach podstawowej opieki medycznej jako Lekarze rodzinni, pielęgniarki rodzinne i położne i pielęgniarki szkolne zajmujemy się diagnozowaniem, leczeniem oraz profilaktyką najczęstszych schorzeń i chorób. Jesteśmy odpowiedzialni za monitorowanie stanu zdrowia pacjentów, diagnozowanie chorób, kierowaniem na specjalistyczne badania oraz przepisywanie leków.

W szerszym zakresie nasza opieka polega na:

Prewencji i edukacji zdrowotnej: dostarczamy pacjentom informacji na temat zdrowego stylu życia, profilaktyki chorób, a także pomagamy w kontrolowaniu stanu zdrowia u osób z przewlekłymi chorobami.

Szczepienia i badania profilaktyczne: jesteśmy odpowiedzialni za prowadzenie programów szczepień, monitorowanie stanu zdrowia populacji oraz organizowanie badań profilaktycznych mających na celu wczesne wykrywanie chorób.

Opieka nad chorobami przewlekłymi: nadzorujemy pacjentów z chorobami przewlekłymi, takimi jak cukrzyca, nadciśnienie czy schorzenia układu krążenia oraz innych.

Koordynacja opieki: pełnimy rolę koordynatora opieki, dbając o to, aby pacjent otrzymał kompleksową i spójną opiekę.

Dostępność i kontynuacja opieki: jesteśmy dostępni dla wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego. Zajmujemy się różnorodnymi przypadkami i koordynują opiekę w dłuższej perspektywie czasowej.

Jak może pomóc Ci pielęgniarka POZ? – https://pacjent.gov.pl/system-opieki-zdrowotnej/jak-moze-ci-pomoc-pielegniarka
Jak może pomóc Ci lekarz POZ? – https://pacjent.gov.pl/system-opieki-zdrowotnej/co-moze-ci-zaoferowac-lekarz
Jak może pomóc Ci Położna POZ? – https://pacjent.gov.pl/system-opiek

centrum medyczne kamień

i-zdrowotnej/jakie-sa-kompetencje-poloznej-poz

Skupiamy się na świadczeniu kompleksowej, holistycznej opieki medycznej, prewencji chorób, edukacji zdrowotnej i koordynacji opieki dla pacjentów – aby być naszym pacjentem musisz jedynie złożyć deklaracje – możesz zrobić to u nas osobiście lub online przez swoje IKP (internetowe konto pacjenta) – więcej informacji możesz uzyskać na: https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/wybor-lekarza-pielegniarki-poloznej-poz

Świadczymy usługi w POZ od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W pozostałym czasie możesz skorzystać z nocnej i świątecznej pomocy medycznej.

Nasz Zespół
lek. med. Aurelia Fedorowicz – spec. medycyny rodzinnej