rehabilitacja lecznicza

Rehabilitacja kręgosłupa Kamień, Krzeszów, Sokołów Młp.

Problemy z kręgosłupem ma wiele dzieci i młodzieży, a w wieku dorosłym są one nagminne. Część z ich pojawia się wraz z wiekiem lub są wynikiem wcześniejszych urazów, nieleczonych wad postawy lub chorób. Najczęściej spotykana wada kręgosłupa to skolioza, czyli skrzywienie. Do rehabilitanta zgłaszają się także osoby z dolegliwościami bólowymi, spowodowanymi przeciążeniem lub rwą kulszową.

Diagnostyka kręgosłupa

Przed podjęciem leczenia, konieczna jest prawidłowa diagnostyka kręgosłupa. W tym celu najlepiej wybrać się do lekarza ortopedy. Gdy pojawiają się dolegliwości bólowe lekarz rodzinny kieruje zwykle do neurologa. Podstawowym badaniem diagnostycznym jest rentgen. Bardziej zaawansowana technologia umożliwia poznanie przekroju kręgów, a nawet rdzenia kręgowego, w tym celu lekarz specjalista może skierować na badanie tomografem komputerowym lub na rezonans magnetyczny. Oba badania można wykonać z tzw. kontrastem umożliwiającym bardzo dokładne obejrzenie najdrobniejszych elementów ciała.

Rehabilitacja kręgosłupa

Rehabilitacja kręgosłupa dzieci to bardzo ważna część leczenia. Dolegliwości bólowe bywają silne i centrum medyczne kamieńuniemożliwiają poruszanie się. Ból to nie wszystko, pojawia się także drętwienie, bezwład, zawroty głowy. Terapia kręgosłupa może być zlecona przez lekarza rodzinnego, jak i specjalistę. Najczęściej jest to kilka rodzajów zabiegów w zależności od dolegliwości i zdiagnozowanego problemu. Terapia manualna jest uzupełniona zabiegami fizjoterapeutycznymi. Fizjoterapia wspomagająca kręgosłup to przede wszystkim ćwiczenia, a także zabiegi z wykorzystaniem różnych urządzeń, najczęściej jest to laseroterapia. Popularne są także hydroterapie wpływające korzystnie na cały organizm. Skuteczne jest również plastrowanie, czyli tapping.

Terapia manualna

Oprócz masaży stosuje się też coraz częściej inne zabiegi manualne, np. osteopatię, czy terapię wisceralną. Mają one na celu eliminację bólu poprzez zlikwidowanie ich przyczyny. Brak reakcji na niepokojące dolegliwości powoduje z czasem ich nasilenie. Dlatego rehabilitacja kręgosłupa powinna być przeprowadzona jak najszybciej i fachowo. Pacjent po jej zakończeniu powinien stosować się do zaleceń lekarza i pojawiać się na wizytach kontrolnych.

Fizjoterapeuci przyjmujący w Kinesis:

– Joanna Warchoł
– Bernadetta Hajdasz