rehabilitacja

Rehabilitacja w Centrum Medycznym Kinesis

Rehabilitacja, czy inaczej fizjoterapia stanowi szereg ćwiczeń oraz zabiegów wykorzystujących energię i zjawiska fizyczne. Ich terapeutyczny mechanizm polega na reakcji organizmu na wspomniane bodźce. Jest wskazaniem przy schorzeniach układu nerwowo-mięśniowego, mięśniowo-szkieletowego a także układu krążenia. Może być ona terapią leczniczą samą w sobie, uzupełniającą do leczenia farmakologicznego, a także wspomagającą przy rekonwalescencji po zabiegach i operacjach.

Fizjoterapia pomaga pozbyć się uciążliwego i momentami trudnego do zniesienia bólu. Zabiegi fizjoterapeutyczne mają zastosowanie zarówno do pacjentów po urazach, jak i po wypadkach czy też chorobach, np. zwyrodnieniowych czy reumatycznych. Czasami zdarza się, że prawidłowo poprowadzona fizjoterapia daje szanse uniknięcia operacji.

Celem szeroko rozumianej rehabilitacji, w tym rehabilitacji kręgosłupa jest przede wszystkim przywrócenie fizycznej sprawności pacjenta, a tym samym poprawy jego jakości życia.

Wskazaniem do fizjoterapii są:

• Choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa
  • Stany pourazowe (po złamaniach, naderwaniach, skręceniach, zwichnięciach)
  • Choroby reumatyczne
  • Porażenia i uszkodzenia rdzenia kręgowego
  • Stany poudarowe, niedowłady
  • Dystrofia mięśni
  • Obrzęk mięśni

Gabinety rehabilitacyjne Kamień, Krzeszów, Sokołów Młp.

Nasze gabinety rehabilitacji oferują zabiegi:

• Masaże lecznicze – w zależności od potrzeb: masaż kończyn, kręgosłupa – całości bądź odcinka. Masaż leczniczy jest to działanie, które świadomie stosuje się w celu leczenia chorób, zminimalizowania nasilenia objawów chorobowych bądź zapobiegania chorobom. Masaż leczniczy ma także zastosowanie w kosmetyce, sporcie, czy relaksacji. Poprzez masaż uzyskuje się, np. zwiększenie masy mięśniowej, wygładzenie skóry oraz ujędrnienie, a także co jest ważne- odprężenie. Obecnie masaż postrzegany jest, jako działanie harmonizujące funkcje zarówno psychiczne jak i fizyczne.
  • Terapia manualna jest to proces leczenia, w których to terapeuta wykorzystuje właściwe manipulacje i chwyty, korzysta ze specjalistycznych technik diagnostyczno-leczniczych, które są skierowane na wykrywanie oraz leczenie zaburzeń zarówno w obrębie stawów, mięśni, więzadeł, a także wzorców oddechowych jak i ruchowych. Najczęściej terapię manualną zaleca się w przypadku zmniejszenia, jak również ograniczenia zakresu ruchu. Także w stanach przeciążenia organizmu, stanach nasilonego napięcia mięśni, nerwobólach, zaburzeniach postawy ciała, w kontuzjach sportowych oraz w leczeniu pooperacyjnym.
  • Kinezyterapia – rehabilitacja ruchowa: ćwiczenia bierne, czynno – bierne, wspomagane, pionizacja – prowadzone indywidualnie przez osobę prowadzącą fizjoterapię, ćwiczenia różne: czynne w odciążeniu, czynne w odciążeniu z oporem, czynne wolne, czynne z oporem, izometryczne, nauka czynności lokomocyjnych, zabiegi z użyciem wyciągów. Kinezyterapia inaczej leczenie ruchem czy też rehabilitacja ruchowa. Jej bazą są ćwiczenia fizyczne, które mają charakter leczniczy, czyli tzw. gimnastyka lecznicza. Podstawowym celem kinezyterapii jest doprowadzenie do jak największej sprawności pacjenta. Kinezyterapia znajduje zastosowanie w szczególności w rehabilitacji osób ze schorzeniami i dysfunkcjami narządów ruchu, bólami mięśni, wadami postawy, bólami mięśni, stawów, krzyża i kręgosłupa.

centrum medyczne kamień

• Elektroterapia – inaczej leczenie prądem. Jest to przede wszystkim zabieg, podczas którego zastosowane są różnego typu lecznicze prądy – stałe bądź zmienne, o różnej częstotliwości. Elektroterapia ma zastosowanie w leczeniu objawowym schorzeń przede wszystkim układu ruchu.
  • Światłolecznictwo – to jeden z działów fizykoterapii. Metoda ta przede wszystkim polega na leczeniu wybranych części ciała światłem. Podczas zabiegów światłolecznictwa wykorzystywane są zarówno jego źródła naturalne, jak i źródła sztuczne – które emitują promienie podczerwone oraz nadfioletowe lub połączone światło dwóch różnych typów
    promieniowania.
  • Leczenie zmiennym polem elektromagnetycznym i magnetycznym – pole magnetyczne, które stosuje się w rehabilitacji, ma przede wszystkim korzystny wpływ na gojenie się
    tkanek, łagodzi ból, oraz ma zastosowanie również przeciwzapalne. Pola magnetycznego głównie stosuje się u pacjentów, m.in. z chorobą zwyrodnieniową stawów, z osteoporozą, nadciśnieniem tętniczym oraz schorzeniami ginekologicznymi.
  • Ultradźwięki – jest to zabieg, w którym wykorzystywane są fajne mechaniczne podłużne. Jest całkowicie bezbolesny, wiec w czasie zabiegu nie ma mowy o dyskomforcie. Ważne jest to, aby zabieg wykonywać regularnie, wtedy przynosi zaskakujące, długotrwale efekty, łagodząc przy tym dolegliwości. Systematycznie wykonywany, przynosi zaskakujące efekty, łagodząc przy tym wiele dolegliwości.
  • Hydroterapia – leczenie wodą poprzez kąpiele, natryski, nazywana jest również akwaterapią lub wodolecznictwem. Hydroterapii używa się w dolegliwościach takich jak: schorzenia układu krwionośnego, permanentny stres, czy wady i choroby serca. Doskonale działa na objawy nerwic lękowych, schorzenia układu krwionośnego oraz serca. Przy okazji również pomaga w obrażeniach narządów ruchu, nerwobólach, bezsenności, czy chorobach związanych z narządem rozrodczym.
  • Krioterapia – to leczenie, które ma za zadanie wykorzystać naturalne reakcje obronne organizmu na działanie znacząco niskich temperatur. Dzięki temu możliwy jest powrót równowagi w funkcjonowaniu całego ciała.

Podkreślić należy fakt, iż nasz Zespół Rehabilitantów przywiązuje dużą wagę do jakości wykonywanych usług poprzez indywidualne podejście do problemu pacjenta – tylko tym sposobem mogą opracować skuteczny plan terapii, aby była jak najkorzystniejsza i przyniosła efekty. Dlatego też nieodzowną częścią ich pracy jest ciągły rozwój. Dzięki szerokiej gamie kursów i szkoleń pracują z wykorzystaniem m.in.: terapii punktów spustowych, kinesiology taping przeciwobrzękowy i terapii manualnej, suchego igłowaniaw leczeniu bólu mięśniowo-powieziowego, terapii narzędziowej i wiele innych.