zabiegi fizjoterapeutyczne

Zabiegi fizjoterapeutyczne

Zabiegi fizjoterapeutyczne oferowane przez przychodnię Kinesis są dla tych, którzy oczekują zarówno nowoczesnych oraz skutecznych rozwiązań w leczeniu różnego typu schorzeń, powodujących trwały lub przewlekły ból. Fizjoterapia jest formą, która ma na celu usprawnianie ciała. Zabiegi mają przede wszystkim za zadanie zlikwidować ból, obrzęki, stany zapalne. Główne zadanie fizjoterapii to przywrócenie maksymalnej sprawności, a także poprawy funkcjonowania na całe życie. Usługi fizjoterapeutyczne są wykorzystywane w sytuacjach, w których ruch oraz funkcje są zagrożone poprzez urazy, zaburzenia, ból, choroby oraz czynniki środowiskowe.

Terapia punktów spustowych

Głównym celem terapii jest uwolnienie się od doskwierającego bólu, a także poprawa naruszonych wzorców ruchowych. Terapia punktów spustowych często jest nazywana terapią mięśniowo-powięziową. Jest to technika która ma za zadanie wykorzystanie różnych form, oraz ruchów w różnych kierunkach w szczególnie wrażliwych miejscach w tkance mięśniowej.

Taping rehabilitacyjny

Taping zastosowanie ma głównie w ortopedii i traumatologii, chirurgi ogólnej oraz plastycznej, neurologii, ale przede wszystkim w medycynie sportowej. Polega na nakładaniu na ciało odpowiednio dobranych przez fizjoterapeutę kombinacji plastrów oraz materiałów wspomagających w celu unieruchomienia stawu, ograniczenia zakresu ruchu, a także wywarcia nacisku na odpowiednio wybrany fragment powierzchni ciała lub przeciwnie, odciążenia go.

Terapia kompleksowa blizny

Jest to inaczej kompleksowe postępowanie w odniesieniu do danego obszaru który wymaga usprawnienia. Wiele osób nie ma świadomości jak ważne jest dalsze postępowanie rehabilitacji blizny po przebytych urazach i ranach. Jest to bardzo ważne, ponieważ zmianę można poddać mobilizacji już we wczesnej fazie jej powstawania, przy tym dostarczając bodźców usprawniających jej funkcjonowanie. Terapia kompleksowa blizny to tzw. ingerencja w uruchamianiu, pobudzaniu, aktywizowaniu zmienionego pod względem chorobowym miejsca, która przede wszystkim skutkuje przywróceniem w znacznym stopniu sprawności pacjenta. Wcześnie podjęte działania rehabilitacyjne będą działać na świeżą bliznę rozluźniająco, co w efekcie wyeliminuje napięcie i naprężenie które powstało w obrębie kształtującej się blizny.

Ćwiczenia PNF

To inaczej proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie ruchu, jest to metoda kompleksowej kinezyterapii, która jest przede wszystkim oparta na neurofizjologicznych zasadach wykonywania czynności ruchowych oraz ich rozwoju w trakcie życia człowieka, wykorzystywana jest do odzyskiwania utraconych lub kształtowania naruszonych umiejętności ruchowych. Metoda PNF ma zastosowanie głównie w leczeniu i rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami w obrębie układu mięśniowego, nerwowego, kostno-stawowego, w szczególności:

– po udarach mózgu, urazach rdzenia kręgowego, urazach czaszkowo-mózgowych;
– z chorobą Parkinsona, stwardnieniem zanikowym bocznym, stwardnieniem rozsianym, chorobami móżdżku, polineuropatiami, dystrofiami mięśniowymi; skoliozami;
– po operacjach wszczepienia endoprotezy biodra lub kolana, po złamaniach kości, rekonstrukcji więzadeł stawu kolanowego;
– z zaburzeniami oddychania, połykania.

Ćwiczenia Mc Kenzie

Jest to metoda oparta o wiedzę na temat budowy kręgosłupa, rozpoznania miejsc, w których mogą wystąpić dolegliwości bólowe, a także metoda oparta na odpowiednich ćwiczeniach niwelujących konkretne schorzenia: ból kręgosłupa, kręgosłupa szyjnego, rwy kulszowej i lędźwi. W ćwiczeniach z zastosowaniem metody Mc Kenziego znacząca jest samodzielność pacjenta, by ułatwić mu diagnozowanie oraz terapię ewentualnie występującego bólu w przyszłości.

centrum medyczne kamień

Fizjoterapeuci przyjmujący w Kinesis:

– Joanna Warchoł
– Bernadetta Hajdasz
– Mateusz Paśko
– Adrianna Mokrzycka
– Agata Chamot
– Patrycja Olszowy
– Agata Leus
– Magdalena Szafran
– Anna Zając
– Alina Mierzwińska
– Anna Klimek

Nasi fizjoterapeuci poprzez ciągłe szkolenia się, stale podwyższają jakość świadczonych przez siebie usług, tak by przede wszystkich ich działanie było kompleksowe i co najważniejsze skuteczne. Dla naszej kadry, najważniejsze jest zadowolenie pacjenta.

Gabinet fizjoterapii znajduję się w:
– Kamień 313,36-053
– Sokołów ul. Pileckich 5,36-050
– Krzeszów ul. Rynek 32,37-418.