diagnostyka kręgosłupa kamień

Diagnostyka kręgosłupa

Problemy z kręgosłupem ma prawie każdy z nas. Zaczynają się one już w wieku szkolnym, a nieleczone pogłębiają się i są przyczyną wielu dolegliwości. Mogą prowadzić nawet do kalectwa. Najczęstszą ich przyczyną są niewłaściwe nawyki, brak ruchu, zła postawa podczas pracy, czy nauki. Dzieci są badane pod kątem wad postawy. Wady kręgosłupa to przede wszystkim skrzywienia, które powodują deformację sylwetki, mają też wpływ na cały układ kostny, np. obciążenie stóp, ucisk klatki piersiowej. Takie deformacje powodują kolejne dolegliwości i uniemożliwiają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Diagnostyka kręgosłupa to przede wszystkim badanie u lekarza rodzinnego. Kolejnym krokiem jest zwykle wykonanie zdjęcia rentgenowskiego lub dokładniejsze badanie obrazowe, np. tomografia komputerowa lub rezonans magnetyczny.

centrum medyczne kamień Posiadając takie urządzenia diagnostyka kręgosłupa nie jest dziś trudna. Wykorzystując tomograf lub rezonans uzyskuje się bardzo dokładny obraz nie tylko kręgów, ale i ich przekroju, a także rdzenia kręgowego. Mając takie dane trzeba tylko zaplanować zabiegi na kręgosłup.

Terapia manualna

Spośród różnych form fizjoterapii należy wybrać te najwłaściwsze dla danego pacjenta. Rehabilitacja kręgosłupa może obejmować różnego rodzaju masaże (całościowe lub częściowe), laseroterapię, ćwiczenia, ultradźwięki. Popularna jest terapia manualna, która polega na stosowaniu różnych chwytów terapeutycznych. Zwykle łączy się z innymi metodami, tapingiem, kinezyterapią itp.

Zabiegi na kręgosłup powtarza się w seriach. Plan leczenia powinien być opracowany przez specjalistę i dobrany indywidualnie. Problemy z kręgosłupem są bardzo uciążliwe, bo dają przede wszystkim dolegliwości bólowe, a także ograniczają ruchy. Z czasem kości ulegają procesom starzenia, a więc są coraz bardziej narażone na urazy. Dlatego warto zapobiegać dolegliwościom kręgosłupa odpowiednio wcześniej dbając o aktywność fizyczną, zachowanie prawidłowej postawy, korzystać z profilaktycznej fizjoterapii, nie lekceważyć pojawiających się dolegliwości takich jak ból, drętwienie i mrowienie kończyn, zawroty głowy.