fizykoterapia

Fizykoterapia Kamień

Fizykoterapia to rodzaj rehabilitacji medycznej. Podczas zabiegu fizykoterapii wykorzystuje się w celach leczniczych zjawiska fizyczne takie jak światło, ultradźwięki, prąd elektryczny, magnetyzm, oraz niską temperaturę i oddziałuje za ich pomocą na zmienione chorobowe miejsca. Fizykoterapia ma na celu zlikwidowanie bólu, obrzęku, stanów zapalnych, a także ma za zadanie stymulować lub łagodzić zlokalizowany ból. Dlatego jest często stosowana po urazach.

Głównym celem fizykoterapii jest usprawnienie mięśni po urazach, a co za tym idzie przede wszystkim to co najważniejsze czyli poprawa komfortu życia w schorzeniach przewlekłych.

Zabiegi fizykoterapeutyczne w Centrum Medycznym Kinesis

centrum medyczne kamieńElektroterapia – inaczej leczenie prądem. Jest to przede wszystkim zabieg, podczas którego zastosowane są różnego typu lecznicze prądy – stałe bądź zmienne, o różnej częstotliwości. Elektroterapia ma zastosowanie w leczeniu objawowym schorzeń przede wszystkim układu ruchu.

Światłolecznictwo – to jeden z działów fizykoterapii. Metoda ta przede wszystkim polega na leczeniu wybranych części ciała światłem. Podczas zabiegów światłolecznictwa wykorzystywane są zarówno jego źródła naturalne, jak i źródła sztuczne – które emitują promienie podczerwone oraz nadfioletowe lub połączone światło dwóch różnych typów promieniowania.

Leczenie zmiennym polem elektromagnetycznym i magnetycznym – pole magnetyczne które stosuje się w rehabilitacji, ma przede wszystkim korzystny wpływ na gojenie się tkanek, łagodzi ból, oraz ma zastosowanie również przeciwzapalne. Pola magnetycznego głównie stosuje się u pacjentów, m.in. z chorobą zwyrodnieniową stawów, z osteoporozą, nadciśnieniem tętniczym oraz schorzeniami ginekologicznymi.

Ultradźwięki – jest to zabieg w którym wykorzystywane są fajne mechaniczne podłużne. Jest całkowicie bezbolesny, wiec w czasie zabiegu nie ma mowy o dyskomforcie. Ważne jest to aby zabieg wykonywać regularnie, wtedy przynosi zaskakujące, długotrwale efekty, łagodząc przy tym dolegliwości. Systematycznie wykonywany, przynosi zaskakujące efekty, łagodząc przy tym wiele dolegliwości.

Hydroterapia – nazywana jest również akwaterapią lub wodolecznictwem. Hydroterapii używa się w dolegliwościach takich jak: schorzenia układu krwionośnego, permanentny stres, czy wady i choroby serca. Doskonale działa na objawy nerwic lękowych, schorzenia układu krwionośnego oraz serca. Przy okazji również pomaga w obrażeniach narządów ruchu, nerwobólach, bezsenności, czy chorobach związanych z narządem rozrodczym.

Krioterapia – to leczenie, które ma za zadanie wykorzystać naturalne reakcje obronne organizmu na działanie znacząco niskich temperatur. Dzięki temu możliwy jest powrót równowagi w funkcjonowaniu całego ciała.

Balneoterapia – jest to dział fizjoterapii, który przede wszystkim zajmuje się zabiegami rehabilitacyjnymi. Wykorzystuje wody lecznicze, w różnych temperaturach, gazy i peloidy w zamiarze leczenia schorzeń pacjenta.