laseroterapia

Laseroterapia Kamień

Laseroterapia jest metodą leczenia wszelakich schorzeń, takich jak na przykład zakrzepica żylna, jest również sposobem zwalczania różnego typu dolegliwości bólowych. Dlatego laseroterapia ma zastosowanie również w dermatologii, stomatologii, okulistyce, podologii, kosmetologii czy też medycynie estetycznej. Duże znaczenie w tej metodzie ma to, że jest to kuracja, którą można wykonać bezinwazyjnie. Laseroterapia może również stanowić rodzaj leczenia nowotworów.

Metoda leczenia opiera się na zasadzie emitacji wiązki światła na przeznaczony element ciała, zatem dotyczy to chorych tkanek przez ustalony przedział czasu. Ponadto wykorzystywany laser przesyła promienie za pomocą dwóch możliwości – ciągłej lub pulsacyjnej. Rodzaj urządzenia laserowego przeznaczonego do wykonania zabiegu jest uzależniony od występowania danego schorzenia czy przypadłości u danego pacjenta, jak również jego samopoczucia ogólnego.

Zabieg z zakresu laseroterapii przeważnie trwa od kilku minut do 20 minut. Uzależnione jest to od naświetlanej powierzchni, oczywiście im jest większa powierzchnia, tym jest dłuższy zabieg. Fizykoterapeuta, który przeprowadza zabieg z zakresu fizykoterapii, stawia laser prostopadle do fragmentu ciała, który ma być napromieniowany. Dlatego pacjent nie powinien się wtedy poruszać. Dawkowanie mocy przede wszystkim zależne jest od rodzaju schorzenia oraz od okolicy poddawanej zabiegowi, a także fazy występującego schorzenia. W związku z tym może być stosowany codziennie, co kilka dni lub nawet dwa razy dziennie.

Laseroterapia — rodzaje laserów

centrum medyczne kamieńDo klasyfikacji laserów zalicza się trzy podstawowe grupy:

– lasery niskoenergetyczne (lasery miękkie),

– urządzenia laserowe średnioenergetyczne (mid lasers),

– lasery wysokoenergetyczne (chirurgiczne).

Laseroterapia- wskazania

Laseroterapia wykorzystywana jest wielowymiarowo. Zabiegi przeprowadzane są w trakcie leczenia chorób i dolegliwości takich jak:

– Choroba zwyrodnień i schorzeń stawów, zaburzenie układu kostno-mięśniowego, w tym stanu pourazowego, bólu mięśni i stawów,

– Zwyrodnienie stawów kolanowych,

– Ból pleców,

– Choroba z zakresu dermatologii – trądzik, wysypki, owrzodzenia, wysypki oraz rumień,

– Schorzenie porażenia nerwu twarzowego,

– Owrzodzenie oraz obrzęki,

– Ścisk mięśni stawu skroniowo – żuchwowego zwanym szczękościskiem,

– Pooperacyjna i pourazowa rana/blizna,

– Infekcja górnych dróg oddechowych – gardła, krtani, ucha czy zatok.

Laseroterapia — przeciwwskazania

– Choroba nowotworowa,

– Cukrzyca typu 1 (młodzieńcza),

– Ciąża,

– Krwotok z przewodu pokarmowego,

– Zaburzenie nadczynności tarczycy,

– Choroba zakaźna – Gruźlica,

– Zażywanie leków z grupy fotouczulających,

– Przewlekła infekcja o podłożu wirusowym, grzybiczym oraz bakteryjnym.

Poza tym wskazaniami do zastosowania laseroterapii są takie przypadki, w których zależy nam, aby przebieg gojenia się urazów był przyśpieszony. W szczególności po złamaniach, stłuczeniach, skręceniach, czy też zwichnięciach, u pacjentów z powikłaniem stopy cukrzycowej, z chorobami naczyń żylnych oraz chłonnych, pacjentów z nerwobólami, oraz z uszkodzeniami nerwów obwodowych.

Zabieg stosuje się u osób w każdym wieku, poza niemowlętami. Jeśli terapia laserem jest odpowiednio wykonana, nie wywoła żadnych skutków ubocznych.

Zabieg laseroterapii wykonywany jest w placówce:
Kamień 313, 36-053 Kamień