rwa kulszowa kamień

Rwa kulszowa Kamień

Rwa kulszowa charakteryzuje się bólem nerwu wynikającego z powstałego urazu lub podrażnienie nerwu kulszowego, który zlokalizowany jest w okolicy części dolnej pleców i promieniuje na długości nogi. Podczas tej dolegliwości bardzo często towarzyszy drętwienie nogi wzdłuż nerwu, mrowienie w stopach i palcach oraz osłabienie mięśni. Nerw kulszowy należy do najdłuższego, a zarazem największego nerwu w ciele. Wywodzi się z sieci nerwów w dolnej części pleców — kręgosłupa lędźwiowo — krzyżowego.

Co powoduje powstawanie rwy kulszowej

Przeważnie nerwy ustępują ściśnięciu i podrażnieniu w wyniku deformacji takich jak zwyrodnienie stawów, stanów zapalnych, napięcia mięśni, przepukliny krążków międzykręgowych, a także ostrogi kostnej, zwężenia kręgosłupa oraz kręgozmyku. Leczenie tych chorób jest indywidualne w zależności od towarzyszącego podrażnienia nerwów.

Rwa kulszowa leczenie rehabilitacyjne

Zabiegi fizjoterapeutyczne mają na celu zmniejszenie ucisku na nerw kulszowy, a ćwiczenia pomagają wzmocnić i zmobilizować tkanki w dolnej części pleców, miednicy, brzuchu, pośladkach i udach.

Ponadto prowadzą do:

• Złagodzenia bólu w dolnej części pleców
  • Zmniejszenia skurczów mięśni
  • Przywrócenia funkcji kręgosłupa lędźwiowego i stawu krzyżowo-biodrowego
  • Poprawy mobilność dolnej części ciała
  • Zapobiegania przyszłym nawrotom bólu i zmniejszaj strach związany z ruchem
Terapia metodą McKenziego to technika obejmująca serię aktywnych ruchów kierunkowych w celu rozpoznania i leczenie źródła pochodzenia bólu kręgosłupa, mięśni lub stawów. Prowadzi do przesunięcia promieniującego bólu bliżej środka ciała poprzez dedykowane ćwiczenia. Głównym celem tej metody jest zmniejszenie objawów promieniujących z kręgosłupa. Natomiast manipulacje i mobilizacje stawu prowadzą do wywierania nacisku na staw, tak aby go zmobilizować oraz uzyskać efekt terapeutyczny.