staw skroniowo-żuchwowy kamień

Staw skroniowo-żuchwowy Kamień

Zaburzenia stawu skroniowo – żuchwowego wraz z nieustępliwymi objawami to problem wielowymiarowy dotykający większości populacji. Przeważnie zaburzenia stawu skroniowo – żuchwowego objawiają się podczas wystąpienia specyficznych oraz stopniowych dolegliwości bólowych. Długofalowe objawy wraz z zaawansowanym stopniem zaburzeń stawu skroniowo – żuchwowego sukcesywnie przyczyniają się do pogorszenia stanu psychicznego oraz fizycznego.

Staw skroniowo-żuchwowy - Przyczyny dysfunkcji

Zasadnicze przyczyny powstawania dysfunkcji stawu skroniowo-żuchwowego mogą występować na różnych płaszczyznach. Oto niektóre z nich:

– urazy żuchwy

– natężone napięcie mięśniowe

– zaburzenia postawy ciała

– impulsacja dośrodkowa

Objawy występowania zaburzeń stawu skroniowo – żuchwowego to przede wszystkim:

– bóle mięśni głowy oraz karku

– szumy i bóle ucha

– komplikacje przy otwieraniu ust

– odczuwalne bóle podczas spożywania pokarmów

Zastosowanie prawidłowej diagnostyki w celu zlokalizowania źródła powstawania bólu jest podstawą do przeprowadzenia kompleksowego i skutecznego leczenia.

Początkowe znalezienie przyczyn dysfunkcji stawu skroniowo- żuchwowego oraz przynoszące rezultaty rehabilitacja przyczynia się do zniwelowania występowania uporczywego bólu.

Leczenie stawu skroniowo – żuchwowego to proces złożony wykorzystujący między innymi kinezyterapię, fizykoterapię oraz masaż leczniczy.

Zapraszamy do Centrum Medycznego Kinesis