terapia kręgosłupa

Zabiegi na kręgosłup Kamień, Krzeszów, Sokołów Młp

Ból pleców zwykle związany jest z problemami z kręgosłupem. Ból kręgosłupa powoduje wiele innych dolegliwości, które utrudniają, a czasem uniemożliwiają swobodne poruszanie się. Jest bardzo dokuczliwy i uciążliwy, ale to sygnał, że coś w kręgosłupie ulega zmianom.

Drętwienie rąk i nóg, ból promieniujący od kręgosłupa do barku, biodra, czy kończyn – wszystko to może oznaczać problemy z kręgosłupem. Zawroty i ból głowy mogą być objawem zmian w odcinku szyjnym kręgosłupa. Objawów tych nie można lekceważyć, bo z czasem dolegliwości i zmiany będą się pogłębiać. Czasami wystarczy gimnastyka i zmiana stylu życia, czasem jednak problemy są poważniejsze i wymagają pomocy lekarza i fizjoterapeuty. Do najczęściej spotykanych problemów z kręgosłupem należą: rwa kulszowa, wypadnięcie dysku, zwyrodnienia.

Diagnostyka kręgosłupa

Diagnostyka kręgosłupa jest dziś ułatwiona dzięki dostępowi do takich urządzeń jak tomograf komputerowy lub rezonans magnetyczny. Urządzenia te bardo dokładnie pokazują stan kręgów i ich przekrój.

centrum medyczne kamień

Problemy z kręgosłupem ma wiele osób w dzisiejszych czasach. Powoduje to siedzący tryb życia, mała aktywność, złe nawyki. Skutkiem tego jest często skolioza, która z czasem może prowadzić do poważnych uszkodzeń kręgosłupa. Brak dbałości o kręgosłup powoduje jego przeciążenia, co także skutkuje bólem i urazami.

Terapia kręgosłupa

Terapia kręgosłupa polega najczęściej na masażu, który ma na celu rozluźnienie mięśni. Zabiegi na kręgosłup to także ćwiczenia oraz fizykoterapia. Rehabilitacja kręgosłupa jest długa, dlatego jej odkładanie nie jest dobrym pomysłem. Im bardziej ból się zaogni, a to oznacza, że problem się pogłębia, tym trudniej go opanować. Zabiegi na kręgosłup, które wykonuje rehabilitant, muszą być poparte zmianą stylu życia chorego.

Każdy musi dbać o własny kręgosłup, bo z czasem kości ulegają zmianom, zmiany zachodzą też w kręgach. Zachowanie ich dobrego stanu przedłuża zdrowy styl życia, aktywność fizyczna, zachowanie odpowiedniej postawy podczas wysiłku i odpoczynku, właściwa dieta. Wskazana jest też profilaktyczna gimnastyka, masaże, pływanie.