manipulacje i mobilizacje stawu kamień

Manipulacje i mobilizacje stawu

Terapia manualna jest jedną z popularniejszych metod fizjoterapeutycznych. Ma ona na celu przywrócenie prawidłowego ślizgu stawowego. Terapia jest maksymalnie bezbolesna i nie sprawia dyskomfortu pacjentowi. Do głównych zalet zastosowania tej metody jest jej bezpieczeństwo, a ponadto leczenie opracowywane jest indywidualnie w zależności od schorzenia oraz stanu pacjenta.

Podczas terapii manualnej wykorzystuje się podstawowe techniki takie jak:

• Trakcja
  • Mobilizacja
  • Manipulacja

Manipulacja i mobilizacje stawu - Różnice

Manipulacja stawu opiera się na przesuwaniu stawu poza standardowy obszar ruchu. Wykorzystywana technika manipulacji charakteryzuje się niską amplitudą oraz dużą prędkością. Natomiast mobilizacja stawu odbywa się w zakresie ruchu stawu. Działanie zarówno manipulacji jak i mobilizacji stawu dostarczają zbliżone efekty przeciwbólowe.  Obie techniki są nastawione na zwiększenie ruchomości stawów oraz zminimalizowanie napięcia mięśni, co w następstwie eliminuje powstały ból. Jedną z metod bazujących na terapii manualnej jest terapią metodą McKenziego.

Zastosowanie manipulacji i mobilizacji stawu

Terapia manualna wykorzystywana jest w przypadku występowania bólów o różnym podłożu pochodzenia między innymi bólów krzyżowych, lędźwiowych, zaburzeniach napięcia mięśni, rwie kulszowej, migrenach, wadach postawy, zaburzeniach snu, bólach stawów obwodowych i wielu innych przypadkach.

Jeśli borykamy się z problemami bólowymi kręgosłupa czy stawów, warto zastanowić się nad skorzystaniem z technik terapii manualnej dostępnych w centrum medycznym Kinesis, gdyż badania dowodzą, że są skuteczne i głęboko relaksujące.