leczenie wad kręgosłupa kamień

Leczenie wad kręgosłupa Kamień

Ból kręgosłupa często wynika z naszego codziennego funkcjonowania- nieprawidłowych nawyków, czy też ze zmian na tle zwyrodnieniowym. Często przyczyną bólu jest brak lub zbyt mała aktywność fizyczna, brak prawidłowej postawy. Często ogromną rolę odgrywa otyłość, tak jak wyżej został o wspomniane, choroba zwyrodnieniowa stawów, lub np. uszkodzenie krążka międzykręgowego.

Nowoczesne metody leczenia kręgosłupa pozwalają przede wszystkim pozbyć się bólu, ale i również uprawiać sport wyczynowo. Jeszcze jakiś czas temu operacje kręgosłupa budziły strach u pacjenta, ponieważ kojarzyły się przede wszystkim z ogromnym ryzykiem i długotrwałym powrotem do prawidłowego funkcjonowania. Dziś stawia się na małoinwazyjne zabiegi, po których pacjenci wracają w szybkim trybie do normalnej aktywności.

Jedną ze znaczących dziedzin fizjoterapii, która jest w stanie usuwać schorzenia kręgosłupa, jest kinezyterapia, czyli inaczej mówiąc gimnastyka lecznicza. Kinezyterapia skupia się głównie na ćwiczeniach, które są oczywiście dobrane do każdego pacjenta indywidualnie, w zależności od potrzeb. W ramach kinezyterapii stosowane są różnego typu ćwiczenia. Mowa tu o ćwiczeniach miejscowych izometrycznych, ćwiczenia czynne, bierne, wspomagane czy też bardzo ważne ćwiczenia- w odciążeniu. Cykl ćwiczeń ustala wykwalifikowany fizjoterapeuta. W naszych gabinetach specjaliści stosują takie metody terapii jak PNF czy też metoda McKenziego.

Metody leczenie wad kręgosłupa

centrum medyczne kamieńMetody te mają głównie za zadanie przywrócenie jak największej sprawności fizycznego u pacjenta i co ważne w leczeniu — jej utrzymanie. Rehabilitację kręgosłupa można połączyć także z fizykoterapią oraz masażami. Podczas zabiegów fizykoterapeutycznych wykorzystuje się rozmaite czynniki fizyczne – w elektroterapii są to różnego rodzaju prądy, w krioterapii niskie temperatury, w laseroterapii światło, a w terapii ultradźwiękami – fale akustyczne.

Zastosowanie tego typu metod leczenia kręgosłupa sprzyja łagodzeniu dolegliwości bólowych reumatoidalnych, przeciążeniowych lub spowodowanych urazami. Do efektów fizykoterapii należy również poprawa krążenia krwi, przyspieszenie procesów gojenia się ran i stanów zapalnych, a także ograniczenie przykurczów mięśni.

W rehabilitacji kręgosłupa zastosowanie mają również masaże lecznicze, które bezpośrednie oddziałują na receptory skóry- co ważne przy takich schorzeniach — rozluźniają mięśnie. Masaż może być wykonany częściowo, na daną część kręgosłupa np. lędźwiowo- krzyżową lub też obejmować cały kręgosłup.

Leczenie wad i schorzeń kręgosłupa w Centrum Medycznym

Rehabilitacja kręgosłupa jest dedykowana dla osób z chorobami zwyrodnieniowymi oraz reumatoidalnymi, dla pacjentów po różnego typu urazach, operacjach, z rwą kulszową, a także z wadami postawy. Dzięki odpowiedniej rehabilitacji ze specjalistą przy wykorzystaniu różnych metod leczenia jest duża szansa na uzyskanie szybkiej poprawy stanu zdrowia, oczywiście po rehabilitacji ważne jest stosowanie profilaktyki, tak aby nie dopuścić do powtórnego problemu. Stosowana jest również w schorzeniach kręgosłupa — terapia manualna. Istnieje kilka przeciwwskazań do zastosowania terapii manualnej. Nie jest to odpowiednia metoda dla pacjentów, u których występują żylaki odbytu, w zaawansowanym stopniu osteoporoza, czy też problemy z krzepliwością krwi, co ważne terapia manualna nie jest dla kobiet w ciąży. Wskazaniem do leczenia kręgosłupa są m.in. ból, dyskomfort, osłabianie mięśni. Nie ma określonego czasu, ile trwa leczenie kręgosłupa. To wszystko zależy od schorzenia.

Gabinety rehabilitacji:

36-053 Kamień 313,